Veel gestelde vragen

U kunt Tunstall Thuis via de site aanvragen door de formulieren, inclusief machtiging, uit te printen, in te vullen en naar ons op te sturen via post of .

Ons antwoordnummer vindt u terug op de formulieren. Kunt u de formulieren niet uitprinten dan belt u met 0180 555 265 om de formulieren thuisgestuurd te krijgen.

Op het moment dat wij de door u volledig ingevulde formulieren hebben ontvangen, neemt één van onze Service medewerkers contact met u op om de home unit te plaatsen. Indien u het Tunstall Thuis systeem zelf wilt installeren ontvangt u de Telecare unit plus sensoren thuis met een eenvoudige handleiding. U heeft dan wel een werkende vaste telefoonlijn nodig die maximaal 2 meter van een stopcontact af zit.
Bevestig de Telecare home unit en bel ons op telefoonnummer: 0180 555 265.
De Service medewerker zal het systeem programmeren.
Lees ook de Snelle installatiegids voor alle instructies.

Hiervoor verwijzen wij u naar de Installatie Oplossingsgids en als u daarna nog steeds problemen ondervindt kunt u ons bellen op 0180 555 265. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Let op: standaard openingstijden voor overige vragen op maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 17.00 uur m.u.v. feestdagen.

Hiervoor verwijzen wij u naar de Installatie Oplossingsgids. Indien u er zelf niet uitkomt, kunt u bellen met telefoonnummer: 0180 555 265.

Nee, breedband is niet nodig, maar als u breedband thuis heeft moet u er wel zeker van zijn dat u het ADSL filter van uw breedband provider gebruikt. Lees aub de Installatie Oplossingsgids voor meer informatie.

Als de home unit aangesloten is op de eerste telefoonaansluiting moet het systeem goed werken. U moet er wel voor zorgen dat alle telefoons in huis goed opgehangen worden. Als u problemen ondervindt, neemt u dan contact op met telefoonnummer: 0180 555 265.

Als u een traditioneel antwoordapparaat heeft kan onze centralist nog steeds met u praten via de Telecare unit. Als iemand u wil bellen op uw vaste lijn dan kan het antwoordapparaat deze verbinding beïnvloeden.

Als u een antwoorddienst via uw telefoonaanbieder heeft, kan dit invloed hebben op het moment dat wij u via de vaste telefoon lijn proberen te bereiken. We bevelen met klem aan dit soort diensten uit te schakelen.

Het is heel eenvoudig. Het enige wat u moet onthouden is om uw zender altijd te dragen in en om het huis én om deze in te drukken als u hulp nodig heeft. Zelfs als u niet in dezelfde ruimte als de Telecare unit bent zal met een druk op de knop automatisch alarm gemaakt worden naar de meldcentrale.

Als u een vraag heeft omdat u onze service wilt gaan gebruiken dan kunt u bellen met telefoonnummer: 0180 555 265. Wij helpen u graag verder.

Eenvoudig door uw persoonlijke zender in te drukken of de grote knop op uw Telecare unit.

Uw zender heeft een bereik tot 50 meter, dus u zou een alarm moeten kunnen maken vanuit elke plek in uw huis of tuin. De home unit heeft een krachtige luidspreker en microfoon waardoor u de centralisten hoort en zij u. Maar als u ergens in huis bent waar de centralisten u niet kunnen horen dan zullen zij u proberen te bellen op uw telefoon. Als zij dan geen gehoor krijgen, nemen zij contact op met een door u ingevuld contactpersoon die in bezit is van uw huissleutel.

Dit is afhankelijk van uw huis (b.v. dikte van de muren). Maar gemiddeld werkt de zender tot 50 meter afstand van uw Telecare unit. Dit zou de werking in alle kamers van uw huis en het merendeel van uw tuin moeten garanderen.

U betaalt door de machtiging volledig in te vullen. Tunstall Thuis zal dan iedere maand het aangegeven bedrag van uw rekening schrijven. Wilt u op een andere wijze betalen, dan kunt u contact opnemen met telefoonnummer: 0180 555 265.

Op het moment dat er een stroomstoring is schakelt de home unit over naar de interne batterij die tot 40 uur lang werkt. Als de stroomstoring langer dan een uur duurt, zal de unit de Tunstall Thuis meldcentrale inlichten, welke contact met u op kan nemen om de situatie te bespreken.

Uw home unit is ontworpen om de eigen prestaties te kunnen monitoren en genereert een alarm als deze merkt dat het radio signaal geblokkeerd wordt, waardoor eventuele alarmoproepen met de persoonlijke zender niet aankomen. Als dit voor zou komen dan knippert het lampje van de home unit rood/groen. Als dit gebeurt dan is het goed om te kijken of de home unit niet in de buurt staat van andere elektronische apparatuur zoals computers, tv‘s, vens of mobiele telefoons. Zo ja, schakel het apparaat uit of verplaats het weg van de home unit en controleer of de melding stopt. Als het lampje blijft knipperen kunt u contact met ons opnemen op telefoonnummer: 0180 555 265

U kunt gewoon uw apparatuur meenemen en installeren in uw nieuwe huis. Test vervolgens de persoonlijke zender en laat ons weten dat u verhuisd bent via het Mutatieformulier zodat wij uw gegevens aan kunnen passen. Ook wijzigingen in gegevens van uw contactpersonen dient u aan ons door te geven.
Heeft u hulp nodig? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer: 0180 555 265, zodat wij voor u een afspraak in kunnen plannen met een Service medewerker.

Regelmatig vraagt uw home unit u de persoonlijke zender te testen. U dient dan binnen 5 minuten uw persoonlijke zender in te drukken. De home unit vraagt u vervolgens om de groene knop in te drukken om de test af te ronden. Als deze knop binnen 1 minuut door u wordt ingedrukt zal de home unit aangeven dat de test afgerond is. Als u geen gehoor geeft aan de test dan zal de home unit u de volgende dag een herinnering sturen. Als u dan niet reageert op de test, neemt een centralist contact met u op.

Alle extra telefoonaansluitingen moeten aangesloten worden op de home unit volgens de Installatie instructies zodat bij een alarm alle telefoongesprekken worden afgebroken. Een kwalitatief goed ADSL filter moet worden geïnstalleerd op de lijn voor het gebruik van breedband Internetaansluitingen.

In het zeldzame geval dat het Tunstall Thuis systeem niet werkt, dient u contact op te nemen met telefoonnummer: 0180 555 265, zodat wij kunnen kijken wat de oorzaak van het probleem is. Uw abonnement is inclusief onderhoud, zodat u geen onverwachte reparatiekosten heeft.

U kunt de service schriftelijk opzeggen via het Mutatieformulier en daarbij de Telecare unit retourneren. Zodra het toestel retour is stopt het abonnement en worden de afschrijvingen gestopt. U kunt het ondertekende formulier en het toestel sturen naar Tunstall Thuis, Oslo 28, 2993 LD Barendrecht.